طراحی لوگوی حرفه ای در شهرستان ایذه
لوگو یک نشانهی گرافیکی است که میتواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از اینها طراحی شود.
- این نشانه گرافیکی به وسیله شرکتهای تجاری، تولیدی و صنعتی و همچنین کسب وکارهای کوچک استفاده میشود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریعتر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.
- لوگو میتواند ترکیبی از حروف، نشانهها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.
- طراحی یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.
- بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شما میباشد.
- لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته میشود.
- در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان میرسد به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و غیره
طراحی لوگو در ایذه خوزستان
معرفی انواع لوگو : همانطور که گفتیم، لوگو انواع مختلفی دارد اما به صورت کلی میتوان آنها را به سه دسته تقسیم کرد. بسته به نوع کسب و کار و مخاطب هدف، طراحی لوگو ممکن است متفاوت باشد.پیشنهاد میکنم مقاله طراحی سایت در ایذه را هم ببینید.
لوگو نوشتاری
لوگوتایپ یا وردمارک (wordmark) یکی از انواع نماد است که از نوشته در طراحی آن استفاده میشود. در طراحی لوگوتایپ، اسم برند یا شرکت به صورت منحصر به فرد و خاص، با اندازه مشخص و فونت تعیین شده نوشته میشود. در واقع برای طراحی وردمارک، علاوه بر این که به خلاقیت نیاز است، اسم برند باید به صورتی واضح نوشته شود. بهتر است برای طراحی چنین لوگوهایی با یک فریلنسر متخصص مشورت و همکاری کنید.
لوگو تصویری
لوگو تصویری که به آن لوگو مارک نیز گفته میشود، از یک طرح گرافیکی یا تصویر خاص ساخته میشود. لوگو تصویری نسبت به نوع نوشتاری کمی پیچیدهتر است و برای آگاهی از آن، به شناخت حداقلی از برند نیاز است. به عنوان مثال لوگو تلگرام یا شرکت اپل از این نوع هستند. استفاده از یک نماد و تصویر مناسب برای طراحی لوگومارک نیز بسیار مهم است.
لوگو ترکیبی
همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع از تلفیق لوگو نوشتاری و تصویری ایجاد میشود. به عنوان مثال لوگوی برند پوما یک نمونه معروف از لوگو ترکیبی است. استفاده از هرکدام نمادها به نوع کسب و کار شما، مخاطب و سلیقه شما بستگی دارد. فراموش نکنید یکی از مهمترین بخشهای بازاریابی و برندینگ طراحی لوگو است؛ بنابراین بهتر است حتما قبل از طراحی نهایی با متخصص گرافیست مشورت کنید.
اپلیکیشن برای ساخت لوگو
۱.اپلیکیشن Logo Maker by Light Creative Lab
این برنامه محبوبترین اپلیکیشن طراحی لوگو برای افراد مبتدی است.این اپ یک رابط کاربری عالی دارد که بدون هیچ دستورالعمل اضافی و با استفاده از گزینههای های مختلف کار طراحی را بسیار ساده می کند، ایت اپ به شما این امکان را میدهد که یک لوگو کامل و کاربردی طراحی کنید به علاوه آن که کاملا رایگان است و می توانید از طریق این لینک از گوگل پلی دانلود کنید.
برای شروع،برنامه را باز کنید و روی دکمه Create کلیک کنید تا کار طراحی را شروع کنید سپس به طور شگفت انگیزی تعداد زیادی آیکون نشان داده میشوند، با دسته بندی های مختلف،دقت داشته باشید برخی از این آیکون ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند.
۲.اپلیکیشن Logoscopic by RoadRocks
یکی از برنامه های مورد علاقه ما و برای افراد مبتدی با این اپ می توانید با چند روش ساده یک لوگو کامل را طراحی و از انواع جلوه های بصری برای زیبای لوگوی خود بدون داشتن هیچگونه دانش فنی استفاده کنید،(لینک نسخه اندروید).
شما با انتخاب دستههای مختلف لوگو، آرت، سبک زندگی، مد و … شروع میکنید، به طراحی و باز طراحی لوگوهای موجود در اپلیکیشن بپردازید.هنگامی که یک آیکون را انتخاب کردید، میتوانید با استفاده از کنترلهای مختلف، شروع به ساختن لوگو کنید. اینها به شما این امکان را میدهد که متن را به طور سفارشی اضافه کنید، رنگها را تغییر دهید، آیتمهای دور صفحه را تغییر دهید، و سپس طراحی خود را ذخیره کنید.
۳.اپلیکیشن Logo Maker Plus
نرم افزار Logo Maker Plus برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال سخت لوگوهایی حرفه ای هستند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این نرم افزار امکان اضافه کردن انواع کلیپ آرت ها، نوشته ها، استیکر ها و تصاویر را به لوگو ها امکان پذیر کرده است تا بتوانید لوگوهایی مطابق با سلیقه خودتان ایجاد کنید. این نرم افزار قابلیت ایجاد لوگو در سایزهای مختلف را به کاربران ارائه می دهد.(لینک دانلود برنامه)
۴.اپلیکیشن ICONA Logo Maker
برخلاف برنامه هایی که معرفی کردیم ICONA Logo Maker رایگان نیست باید برای دانلود آن هزینه پرداخت کنید اما این پرداخت ازرش این دارد که به یکی از قدرتمندترین اپ های طراحی برای سیستم عامل IOS دسترسی داشته باشید.(لینک دانلود برنامه)
این برنامه بیش از یک میلیون طرح از پیش طراحی شده را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید به سادگی طرح لوگو مدنظر خود را تنها با چند تغییر ساده طراحی کنید.این اپ بیشتر طراحهای مینیمالیستی را هدف قرار داده است که می تواند به طرح لوگو شما یک حال خاص و جذاب اضافه کند.
اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارها
چرا هر کسب و کاری برای بازاریابی و برندینگ به لوگو نیاز دارد؟ لوگو میتواند یک تاثیر اولیه بسیار عالی در ذهن مخاطب ایجاد کند و باعث علاقهمندی آنها به شما شود. همچنین در بین تبلیغات بیشمار کسب و کارهای دیگر و رقبا، یک لوگوی متفاوت میتواند تاثیری به یاد ماندنی در ذهن مخاطبان داشته باشد. علاوه بر اینها، داشتن یک نشان منحصر به فرد با طراحی زیبا، هویت برند شما را مشخص میکند. به عنوان مثال، هر زمان که به نشان سیب گاز زده برخورد کنید، به یاد شرکت اپل خواهید افتاد. طراحی لوگو یکی از اولین قدمهای استراتژی بازاریابی است که به افزایش آگاهی از برند نیز کمک زیادی میکند.
حتما ببینید :
حل مشکل اینستاگرام Sorry there was a problem-در درخواست شما مشکلی وجود داشت
مشکل اینستاگرام we suspended your account on تعلیق شدن پیج
کاربردهای لوگو در کسب و کار
استفاده از لوگوها چه کاربردی دارد؟ برای این که با اهمیت طراحی آنها بیشتر آشنا شوید، در ادامه چند مورد از کاربردهای ساخت لوگو را به شما معرفی میکنیم.
وب سایت ها
وجود لوگوی شما در سایت، به شناسایی شرکت شما کمک می کند. هنگامی که یک وب سایت ایجاد میکنید، مطمئن شوید که لوگوی شما برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده و قابل تشخیص است. لوگوها معمولاً در هدر سایت قرار میگیرند.
محصولات
تصور کنید کسی در خیابان راه میرود و کیفی با لوگوی شرکت شما را حمل میکند. از این طریق علاوه بر تبلیغات، برند و لوگو شما بیشتر دیده میشود.
کارت ویزیت
به یاد داشته باشید که کارت ویزیت مانند یک یادگاری کوچک است، چیزی که مشتریان بالقوه شما به خاطر دارند و از نظر فیزیکی میتوانند آن را حفظ کنند. نمایش لوگوی شما روی کارت ویزیت، فرصتی عالی برای برندینگ است.
شبکه های اجتماعی
بهتر است در شبکههای اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و … تصاویر و عکسهای شما شامل لوگو باشد تا مخاطبان، شما را از دیگران به راحتی تشخیص دهند.
فواید داشتن لوگو
۱) شناخته شدن برند
لوگو مهم ترین عامل شناخت یک برند بوده و در موفقیت آن نقش به سزایی دارد. اگر با استراتژی های یک شرکت برای تبلیغات آشنا باشید، متوجه می شوید که تمام کسب و کارها قسمت عظیمی از تبلیغات خود را به وسیله ی لوگو و تحت لوگو انجام می دهند. تا شناخته شوند و دلیل این موضوع هم بسیار مشخص است. لوگو تنها یک شکل نیست بلکه معرفی کننده آن شرکت است.
۲) رقابتی حرفه ای
داشتن یک لوگوی بسیار قوی به کسب و کار شما کمک می کند. تا رقیبانی که در این زمینه هیچ فعالیت نداشته یا ضعیف عمل کرده اند را پشت سر بگذارید. مطمئنا اگر لوگوی یک شرکت موفق را ببینید زودتر آن را می شناسید تا اسم یک برندی که لوگوی آن را ندیدهاید.
۳) جذب و دفع مشتری
یک لوگوی قدرتمند مانند آهن ربا همهی کاربران را به کسب و کار شما جذب می کند. یک لوگوی ضعیف مشتریان زیادی را از کسب و کار شما دور و به سمت شرکتی می فرستد که در این زمینه موفق باشد. به شخصه یکی از دلایل و ملاک های انتخابم برای خرید گرافیک، لوگوی شرکت جی فورس (GeForce) است که بسیار زیبا بوده و کاربر را به خود جذب می کند.
۴) افزایش اعتماد نسبت به شرکت یا کسب و کار شما
با داشتن یک طراحی لوگو حرفه ای می توانید ارتباط مثبتی با مخاطبان خود برقرار نمایید و اعتماد آن ها را جلب کنید. زمانی که لوگو را ماندگار و زیبا طراحی کنید می توانید اعتماد را به مخاطبانتان انتقال دهید. تا مخاطبان شما را با یک لوگوی خاص بشناسند و همیشه به برند پابرجا و قابل اعتماد شما اعتماد کنند. تنها ثبت نام برند کافی نیست بلکه باید یک تصویری از برندتان در ذهن مخاطبان حک کنید. تا شما را با همان نام و تصویر زیبا که متعلق به کسب و کارتان است بشناسند.
۵) شناساندن ماهیت برند شما
لوگو نشان دهنده ماهیت شما و کسب و کارتان است. شما با استفاده از لوگو می توانید شرکت و کسب و کار خود را به دیگران نشان داده و بشناسانید. در تجارت جهانی و بازار رقابتی شما نمی توانید بدون لوگو کسب و کار خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید و خودتان را به آن ها بشناسانید. لوگو تنها شما را به افرادی که در محدوده شما هستند نمی شناسند. بلکه می تواند در سطح جهانی هم یک ابزار برای معرفی کسب و کار شما و شما باشد.
۶) جلب توجه مخاطبان به شما
اگر از عناصر طراحی لوگو بهره ببرید می توانید لوگوی طراحی کنید که جذابیت لازم را برای جلب مخاطبان داشته باشد. لوگو ابزار مناسب برای شناخته شدن و رشد کسب و کار شما می باشد.
۷) کسب و کارتان را خاص می کند
لوگو، شرکت شما و محصولات و خدمات شما را نسبت به دیگر رقیبانتان مجزا و متفاوت می کند. نشان می دهد چقدر کسب و کار شما خاص و منحصر به فرد است.
۸) افزایش جذابیت بصری برند
اگر لوگوی شما جذابیت بصری لازم را داشته باشد و به نحوی درست و زیبا طراحی شود می تواند احساس بی نظیری به مخاطبان منتقل کند. آن ها از تصویری از برند شما یا همان لوگوی کسب و کارتان در تبلیغات و شبکه های اجتماعی حس خوبی بگیرند.
طراحی یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
- یادآوری آسان و به یاد ماندنی بودن: لوگویی با طراحی ساده و چند رنگ مناسب میتواند همچون تصویری قدرتمند در ذهن مخاطب حک شود. به دنبال جذابیت به یاد ماندنی و فراموش نشدنی بروید.
- طراحی هوشمندانه و متفاوت: لوگوهایی که از فضای منفی میان حروف نام برند به خوبی بهره میبرند، خودشان را از لوگوهای رقیب مجزا میکنند.
- در نظر گرفتن نام برند: برخی از برندها، نامی دارند که برای معرفی آنها کفایت میکند. پس طراحی لوگو را باید حول این نام انجام داد.
- مخاطب را به فکر فرو ببرد: گاهی اوقات برخی لوگوها در عین سادگی دارای مفاهیم متضادی هستند برای مثال تصویر نمادین از چتر سادهای که به صورت برعکس قرار گرفته جهت یک شرکت آموزشی طراحی شده و پرورش خلاقیت در این مرکز را یادآوری میکند.
- بیان هویت و داستان برند: برخی از برندها به رویدادهای خاصی اشاره دارند و لوگویی که با صراحت این رویداد و داستان را به تصویر میکشد، کفایت میکند. هیچگاه از بیان هدف اصلی کسب و کارتان درون طراحی لوگو، نترسید.
هزینه طراحی لوگو