اینستاگرام

دلایل دیسیبل و بسته شدن پیج اینستاگرام- تمام قوانین اینستاگرام

اگر شما هم به دنبال دلایل و علت بسته شدن و از دسترس خارج شدن پیج اینستاگرام هستید و قصد دارید با تمام قوانین اینستاگرام آشنا شوید و به نوعی از از پریدن پیج خود جلوگیری کنید به جای خوبی مراجعه کرده اید. ما در این مقاله از سایت اینستاجوکار قصد داریم ، به دلایل دیسیبل شدن پیج و معرفی کامل قوانین اینستاگرام بپردازیم. توجه کنید اگر این آموزش را نادیده بگیرید و کارهای ممنوعه در اینستاگرام انجام دهید، برایتان گران تمام میشود. این روزها به دلیل حساسیت های اینستاگرام روزانه تعداد زیادی از پیج ها از دسترس خارج شده و دیسیبل میشوند و این جز نگرانی تمامی افرادی است که در اینستاگرام پیج کاری داشته و ترس از دست دادن پیج خود را دارند.اگر شما نیز نگران دیسیبل شدن پیج خود هستید و به دنبال راه های جلوگیری از غیر فعال شدن اکانت اینستاگرام خود هستید  و میخواهید آن را از دست دهید در این مقاله تمامی باید و نباید هایی که نیاز است انجام دهیم تا پیجمان از دیسیبل شدن در امان بماند را به شما خواهیم گفت .

دلایل پریدن پیج اینستاگرام

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد،که با اخطاری به صورت YOUR ACCONT HAS BEEN DISABLED FOR VIOLATING OUR TERMS مواجه شده باشید.این اخطار حکم مرگ پیج ما را دارد چرا که از دسیبل شدن پیج به ما میگوید.اما اصلا نگران نباشید چرا که میتوانید با رعایت قوانین اینستاگرام و نکاتی که در ادامه به شما میگوییم از دیسیبل شدن پیج خود جلوگیری کنید.

لاگین شدن از چند دستگاه به اکانت

لاگین شدن از چند دستگاه به اکانت موجب دیسیبل شدن پیج شما میشود. وقتی که شما با چند مدل گوشی مختلف و آی پی های مختلف وارد پیج اینستاگرام خود شوید، اینستاگرام فعالیت مشکوک در پیجتان تشخیص میدهد و به واقعی یا فیک بودن پیج شما شک کرده و احساس میکند که اکانت شما تحت حمله و هک قرار گرفته است و در نتیجه آن پیج را از دسترس شما خارج میکند. پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان از دو دستگاه بیشتر برای فعالیت در پیج خود استفاده نکنید و اگر پیج شما مشتریان زیادی دارد،مجبور به گرفتن چند ادمین نیستید ، میتوانید مشتریان خود را به واتساپ هدایت کنید برای خرید و بقیه موارد.

دلایل دیسیبل شدن پیج اینستاگرام

متصل کردن واتساپ به اینستاگرام

متصل کردن واتساپ به اینستاگرام نیز موجب دیسیبل شدن پیج شده و امنیت آن را کم میکند.چرا چون زمانی که شما دارید از طریق واتساپ بیزینس واتساپ را به اینستاگرام متصل میکنید باید در حالی که در پیج خود هستید یک بار دیگر هم همزمان به پیج خود لاگین میکنید و این هم باعث به خطر افتادن امنیت پیج و باعث بسته شدن پبج اینستاگرام میشود. پیشنهاد ما این است که از طریق اینستاگرام این اتصال را شروع کنید نه از طریق واتساپ.

استفاده از سایت و اپلیکیشن های جانبی

از سایت ها و اپلیکیشن های جانبی مثل فالوور بگیر،لایک بگیر،آنفالو یاب و… نیز بسیار به پیج ما آسیب رسانده و باعث پریدن پیج اینستاگرام  ما میشود.چرا که این سایت ها و اپلیکیشن ها هنگام ورود از ما آیدی و پسورد پیج را میگیرند و چون فعالیت ربات گونه دارند اینستاگرام به پیج ما شک کرده و آن را دیسیبل میکند پس هرگز از این سایت ها و اپلیکیشن ها استفاده نکنید. چون یکی از دلایل اصلی بسته شدن پیج های اینستاگرام استفاده از همین سایت ها و اپلیکیشن هاست ، که خیلی از افراد از خطر این ها برای بسته شدن پیج خبر ندارند.

استفاده از هشتگ های ممنوعه

اگر توجه کرده باشید چندین هشتگ در اینستاگرام و در زیر پست های افراد وجود دارد که وقتی روی آنها کلیک کنید میبینید که نوشته شده این هشتگ پنهان شده، یعنی هشتگی که آن فرد در پست خود استفاده کرده غیرقانونی بوده ولی اینستاگرام متوجه آن نشده اما اگر شخصی آن را به اینستاگرام ریپورت کند ، ربات های اینستاگرام سریع موضوع را پیگیری و پیج متخلف را دیسیبل میکنند.پس استفاده از هشتگ های ممنوعه اگر هم باعث از دسترس خارج شدن پیجتان نشود ، شما با جریمه جزئی اینستاگرام روبه رو خواهید شد که این باعث کاهش شدید آمار بازدید پیج شما میشود. اگر به هشتگی که قرار است در زیر پست خود استفاده کنید شک دارید میتوانید در یک پیج فیک آن هشتگ را تست کنید.

علت بسته شدن پیج اینستاگرام و قوانین اینستاگرام

استفاده از تصاویر ممنوعه

اشتراک گذاری و استفاده از تصاویر ممنوعه،نیز بسیار زیاد احتمال دیسیبل شدن پیج را افزایش میدهد.اینستاگرام محتواهایی که خشونت و بی بند و باری را رواج میدهند و همچنین تصاویر و ویدیو هایی که برای کودکان خطرناک است و به آنان آزار میرساند و…را سریعا بلاک کرده و پیج را از دسترس خارج میکند. پس هرگز از تصاویر ممنوعه و محتواهای بزرگسال در پیج خود استفاده نکنید.

فعالیت ربات گونه در پیج

فعالیت ربات گونه در پیج نیز باعث اکشن بلاک شدن میشود و اگر این اکشن بلاک شدن به صورت مداوم تکرار پیدا کند پیج شدوبن میشود و در نهایت این شدوبن ها پیج دیسیبل و از دسترس خارج میشود.این فعالیت ربات گونه مثل فالو آنفالو کردن سریع،لایک کردن زیاد،کامنت و دایرکت مشابه گذاشتن زیاد فعالیت هایی هستند که باعث میشوند اینستاگرام فکر کند به پیج ربات متصل کرده ایم در نتیجه ما را دیسیبل میکند. پس حتما به اندازه و با سرعت خیلی کم و تعداد خیلی کم در روز این کارها را انجام دهید تا پیج شما سته نشود. آمار دقیقی نمیتوانیم بدهیم چون کاملا بستگی به عمر اکانت شما دارد اگر پبج شما جدید و تازه تاسیس است حدودا یک هفته هیچ فعالیتی نکنید بعد در یک ماه اول روزانه بیشتر از ۱۵ فالو و انفالو ودیگر تعاملات را انجام ندهید.اگر پیج شما هم قدیمی هست حداکثر روزانه ۱۰۰ تعامل(مجموع فالو،لایک،کامنت و..) بیشتر انجام ندهید. و نکته مهم هم در دایرکت پیام های تکراری ارسال نکنید و بجای آن از وویس استفاده کنید و به هیچ وج یک پست را همزمان برای چند نفر در دایرکت ارسال نکنید.

ریپورت شدن توسط دیگر افراد

همه ما هر جوره که حساب کنیم حداقل یک نقض قوانین اینستاگرام در پیجمان داریم،اما اینستاگرام نمیتواند تمامی اینها را ببیند و گاها میبینید بعضی ها اصلی ترین قوانین را زیر پای میگذارند و اینستاگرام به آنها گیر نمیدهد و اما در مقابل شما شاید کوچکترین نقض را انجام دهید و پیجتان بسته شود ، اینجاست که باید بدانید پیج شما یا پست و استوری شما توسط شخصی به اینستاگرام ریپورت یا گزارش شده و به همین خاطر پیج شما دیسیبل شده است. پس یکی دیگر از علل بسته شدن پیج گزارش و ریپورت مکرر پست و استوری های ما توسط دیگر  افراد به اینستاگرام است. حنی گاها دیده شده که در پیج طرف هیچ نقظ قوانینی نیست اما انچنان ان پیج توسط افراد بی وجدان ریپورت میشود که در نهایت ربات های اینستاگرام به اشتباه آن اکانت را از دسترس خارج میکنند. و اما ریپورت شدن توسط افراد دیگر اگر همان اول باعث بسته شدن پیج نشود، باعث میشود اینستاگرام نسبت به پیج ما حساس شده و فعالیت های ما را زیر نظر بگیرد و به محض دیدن یک فعالیت ربات گونه و آزار دهنده برای مخاطبان پیج ما را دیسیبل میکند.

چند پیج با اطلاعات مشترک

یکی دیگر از علت های از دسترس خارج شدن پیج ساخت چندین پیج با اطلاعات مشترک است،اشتباهی که خیلی از افراد از آن بی خبر هستند، اگر نمیخواهید اکانت اینستاگرام خود را از دست بدهید ، به هیچ وجه با یک شماره و ایمیل چند پیج نسازید، برای هر پیج یک شماره و ایمیل مخصوص تعیین کنید که مشکلی برای پیج شما پیش نیاید. به غیر از خطر دیسیبل شدن پیج ، این کار امنیت اکانت اینستاگرام شما را پایین می آورد. اینستاگرام به شدت روی این موضوع حساس است و این کار یعنی چند پیج با ایمیل و شماره مشترک را نوعی کلاه برداری یا اسپم محسوب میکند .

دلایل بسته شدن پیج و قوانین اینستاگرام

جعل کردن هویت دیگران 

جعل کردن هویت دیگران از جمله مواردی است که هوش مصنوعی اینستاگرام روی آن حساس است و باعث از دسترس خارج شدن پیج شما میشود، شما هیچ وقت حق این کار را ندارید با اسم شخصی دیگر در اینستاگرام اکانت بسازید و عکس و فیلم های شخصی او را به اشتراک بگذارید، در حالت عادی اینستاگرام این را نمیفهمد اما اگر صاحب آن عکس و فیلم ها این جریان را بفهمد میتواند اکانت شما را بخاطر جعل هویت به اینستاگرام گزارش دهد و وقتی اینستاگرام برسی کند و ببیند واقعا شما در حال جعل هویت هستید سریع اکانت شما را از دسترس خارج میکند ، اما گاهی اوقات هم دیده شده که افرادی از طریق این روش اینستاگرام را فریب میدهند و پیج اصلی شخص را بخاطر جعل هویت دیسیبل میکنند ، این افراد این کار را با استفاده از جعل مدرک و استفاده از عکس های شما انجام میدهند ، پس به این مورد هم حواستان باشد که هنگامی که در اکانت خود فعالیت میکنید عکسی را به اشتراک نگذارید که قابل فتوشاپ کردن و چاپ کردن روی مدارک خام باشد . یکی دیگر از جعل هویت ها ، فن پیج بودن افراد معروف یا جعل هویت شرکت و سازمان های معروف هست، که این هم اگر صاحب اصلی بفهمد با ریپورت میتواند اکانت شما را از دسترس خارج کند.

اهانت به افراد در اینستاگرام

اهانت و استفاده از الفاظ رکیک در کامنت و دایرکت دیگران موجب دیسیبل و از دسترس خارج شدن پیج میشود، وقتی شما یک حرف زشت در کامنت پستی ارسال کنید و به شخص یا گروهی توهین کنید ربات های اینستاگرام سریعا آن کامنت را حذف و پیج شما را دیسیبل میکنند. این موضوع در دایرکت و استوری هم به همین صورت هست، یعنی شما حق ندارید در دایرکت حرف زشتی برای کسی ارسال کنید، یا نمیتوانید در استوری و پست های خود به دیگر ادیان یا افراد توهین کنید . پس این مورد را هم رعایت کنید تا دچار مشکل پریدن پیج نشوید.

نقض کردن قانون کپی رایت

نقض قانون کپی رایت نیز بسیار موضوع مهمی است که این روزها اینستاگرام بسیار روی آن حساس شده و زیر پا گذاشتن آن مساوی است با از دست دادن پیج.کپی رایت یعنی چی!؟کپی رایت یعنی استفاده از آثار دیگران بدون اجازه آن ها، یعنی شما نمیتوانید از موزیک ویدیو، آهنگ، عکس یا فیلم دیگران بدون اجازه استفاده کنید، قانون کپی رایت در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی خیلی سختگیرانه وجود داره، اگر شما یاد نگیرید چطور ازش استفاده کنید پست یا استوری شما پاک میشه و در صورت تکرار پیج شما بسته میشه.

تصاویر و فیلم های خشونت آمیز

ارسال پست و استوری حاوی صحنه های خشونت آمیز از مواردی است که اینستاگرام روی انتشار آن حساس است و اگر شما پست و استوری هایی انتشار کنید که بنظر خود اینستاگرام حاوی صحنه های دلخراش باشد ، اینستاگرام آن را حذف کرده و پیج شما را از دسترس خارج میکند.  تصاویر و صحنه های دلخراش مثل : تصادف ، کشت و کشتار ، ضرب و شتم شخص یا حیوان، آزار جنسی به کودکان و هزارن موضوع دیگر. حتی دیده شده که شخص فیلمی از زمین خوردن و سر خوردن یک شخص در استوری به عنوان طنز منتشر کرده و اینستاگرام آن را خشونت آمیز تشخیص  داده و حذف کرده است. پس قبل از اشتراک گذاری هر عکس و فیلمی در استوری خوب آن را از همه لحاظ برسی کنید که صحنه دلخراشی در آن وجود نداشته باشد.

علت بسته شدن و غیرفعال شدن پیج اینستاگرام

استفاده زیاد از عکس کودک

یکی دیگر از از قوانین اینستاگرام که خیلی از افراد از آن بی خبر هستند ، محدودیت سنی اینستاگرام هست، یعنی افراد زیر ۱۳ سال نمیتوانند از اینستاگرام استفاده کنند و اگر شما سن خود را اشتباه وارد کنید اکانت شما دیسیبل میشود. اما نکته مهم این است که اکثر افراد پیج هایی را برای نوزادان و کودکان خود میسازند و عکس های آنان را در آن به اشتراک میگذارند، اما وقتی شما مداما عکس کودک در آن پیج پست کنید ، حتی اگر در اطلاعات شخص سن را بالا وارد کرده باشید ، باز هم ربات های اینستاگرام با دیدن عکس های زیاد کودک در پیج آن را از دسترس خارج میکنند. پس اگر اکانتی برای کودک خود تشکیل داده اید حتما عکس از خودتان هم در کنار عکس های کودک پست کنید و حتما به صورت انگلیسی در بیوگرافی بنویسید که پیج توسط والدین اداره میشود تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

استفاده از کلمات ممنوعه

یکی از دلایلی که جدیدا باعث از دسترس خارج شدن پیج ها در اینستاگرام میشود ، استفاده از کلمات ممنوعه هست ، البته این کلمات قبلا مشکلی نداشتند و جدیدا نقض قوانین محسوب میشن و اینستاگرام خیلی روی اون ها حساس است،کلماتی مثل: فالو کن ، فالوور، لایک و سیو یادت نره، مسابقه، رایگان ،فروش ، تومان و دیگر واحدهای پولی ، جایزه،کلمات تهدید آمیز ، امنیت و پشتیبانی،استفاده از نام اینستاگرام در آیدی پیج و هزاران کلمه دیگر.. پس در نوشتن کلمات ممنوعه در هر مکانی: پست، استوری،کپشن و بیو نهایت دقت را بکنید. اگر استفاده از این کلمات نیاز حتمی شماست میتوانید مثلا کلمه رایگان را به این صورت را._یگان بنویسید، تا ربات های اینستاگرام متوجه آن نشوند.

استفاده از فیل..تر شکن رایگان

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به بسته شدن پیج اینستاگرام تان می شود، استفاده از فی..لترشکن های رایگان و عمومی می باشد. اکثر افرادی که از وی.. پی ان های رایگان استفاده می کنند پس از یک مدت بعد از ورود به صفحه اینستاگرام خود، با پیام YOUR ACCOUNT HAS BEEN DISABLED FOR VIOLATING OUR TERMS مواجه می شوند. اگر می خواهید از دیسیبل شدن در امان بمانید یا قید استفاده از  فی..لتر شکن را بزنید یا اینکه از وی.. پی ان های اختصاصی و IP ثابت استفاده کنید تا اکانت شما دچار مشکل نشود.

اتصال به فیسبوک و چند پیج

یکی از مهمترین دلایل بلاک شدن یک پیج در اینستاگرام متصل بودن آن پیج به اکانت فیسبوک تان هست ، اپ فیسبوک دارای باگ های خیلی زیادی میباشد و بی هیچ دلیلی اکانت های فیسبوک محدود میشوند و وقتی اکانت فیسبوکتان به پیج اینستاگرامتان متصل باشد ، آن محدودیت برای پیجتان هم اعمال میشود و بنظر من متصل کردن به فیسبوک چیزی جز دردسر نیست. مورد دیگر هم که دیدم خیلی افراد به آن توجه نمیکنند ، اتصال چند پیج به هم هست. یعنی می آیند از طریق قابلیت ورود به سیستم چند حساب ، پیج های فیک خود را به پیج اصلی متصل میکنند ،  که این کار هم کاملا اشتباه است اگر آن اکانت فیک بلاک شود ، پیج اصلی متصل شده هم دچار همین مشکل میشود.

علت پریدن پیج اینستاگرام و قوانین اینستاگرام

استفاده از تصاویر جنسی 

یکی دیگر از دلایل دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام، استفاده از تصاویر نامناسب و بر خلاف قوانین اینستاگرام است. این تصاویر میتواند محتوایی جنسی و یا تصویری حاوی مفاهیم نژاد پرستانه یا خشونت آمیز باشد. اینستاگرام به دلیل داشتن کاربرانی با رنج سنی متفاوت شدت با این گونه پست ها شدیدا مخالف است. شما اگر پستی را بگذارید که در آن اتفاقات خلاف قوانین رخ دهد، هوش مصنوعی اینستاگرام آن را تشخیص می دهد و پست را به صورت اتوماتیک پاک می کند. این اعمال از جمله مواردی هستند که باعث دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام شما خواهد شد.

استفاده از خدمات فیک

یکی از مهم ترین علل پریدن پیج اینستاگرام استفاده خدمات اینستاگرام فیک مثل ، فالور لایک و بازدید فیک هست، اینستاگرام به شدت با انجام این کار مخالف است و همیشه از کاربران خود میخواهد که از این نوع خدمات استفاده نکنند. اما بسیاری از پیج ها این کار را میکنند و مشکلی هم برایشان پیش نمی آید چون آنها از خدمات خرید فالوور باکیفیت استفاده میکنند. پس اگر قصد خرید فالوور دارید حتما از جایی فالوور و لایک تهیه کنید که کیفیت بالایی داشته باشد. چون اگر از خدمات کاملا فیک استفاده کنید ، اینستاگرام متوجه میشود و پیج شما را از دسترس خارج میکند.

ارسال عکس افراد تحریم شده

یکی دیگر از دلایل بسته شدن یک پیج اشتراک گذاری عکس و فیلم های مربوط به اشخاص یا شرکت های تحریم شده از طرف اینستاگرام هستند ، که اینستاگرام آنها را سازمان یا افراد خطرناک محسوب میکند. یکی از آن تحریم ها استفاده از نماد صلیب هست و یکی دیگر هم که اصلا تمایل به بیان آن را نداشتم تحریم عکس و فیلم چندین تن از سرداران سپاه ایران از جمله سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی است . اینستاگرام به شدت با اشتراک گذاری عکس سردار مخالف است و هر اکانتی از عکس ، فیلم و هشتگ های مربوط به سردار سلیمانی در پیج خود استفاده کند ، سریعا توسط اینستاگرام بسته میشود. این امر هم نشان دهنده ابهت سردار عزیزمان است که آمریکا حتی از عکس های سردار سلیمانی هم ترس دارد، مقاله را بیشتر از این سیاسی نمیکنیم.

قوانین اینستاگرام و علت غیرفعال شدن پیج

سایر مواردی که اینستاگرام بسیار روی آنها حساس بوده و انتشار آنها موجب از دسترس خارج شدن پیج ما میشود شامل:ارسال عکس برهنه از کودکان و نوزادان،خرید و فروش سلاح گرم و مواد مخدر،خرید و فروش حیوانات)به جز حیوانات اهلی(،خرید و فروش خون و اعضای بدن انسان و فروش دارو و محصولات لاغری و محتواهای خودکشی و آزار به خود از جمله محتواهایی هستند که هرگز نباید در پیج اینستاگرامی منتشر شوند.

اکانت هایی که از قوانین اینستاگرام پیروی نمی کنند می توانند به صورت ناگهانی و بدون هیچ اخطاری دیسیبل شوند. پس هرگز این کارها را انجام ندهید و محتواهای گفته شده را منتشر نکنید تا پیجی که سال ها برای آن زحمت کشیده و برای آن هزینه کرده اید از دستتان خارج نشود.امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. سعی میکنیم همیشه مقاله را آپدیت کرده و قوانین جدید را در اینجا ذکر کنیم.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
پشتیبانی